reklama

Vyzkoušeli jsme Audi R8 Spyder: Stroj na adrenalin s jedinečným motorem

Čtěte více: tipy | automobil | Audi
  • Německý supersport má extrémní desetiválec s výkonem 540 koní.
  • V kombinaci s pohonem všech kol to pro něj znamená až nereálné jízdní vlastnosti.
  • Vyzkoušeli jsme ho na úpatí slavné hory Montserrat, kde je jedna z nejkrásnější silnic Baskicka.
jarvis_5818a658498e2b98d3f8fa14.jpeg Audi R8 Spyder reaguje na sešlápnutí plynu tak zběsile, že možná poprvé vystraší i posádku. Foto: Audi

Německá automobilka poslala na silnice druhou generaci svého supersportu. Po kupé přichází na řadu také otevřená verze Spyder, která se v některých detailech, ale i jízdními dojmy od uzavřeného stroje trochu liší. Audi si kupodivu vybralo k prvním jízdám, kterých se účastnil také Ekonom, podzim. Ten zasáhl i oblast Barcelony, kde se prezentace konala. Strávili jsme tak celý den na mokrých silnicích v okolí Montserratu.

Design Audi R8 neprošel oproti předchozímu modelu zase až tak razantní změnou. Vůz si stále zachovává své uspořádání s motorem uloženým uprostřed, tedy přesněji hned za zády dvou cestujících. Kupé disponuje průhledným krytem, aby se mohl každý kolemjdoucí kochat desetiválcovým monstrem. Spyder ale musí někam schovat látkovou střechu, která se umí stáhnout za 20 sekund, přičemž operuje až do rychlosti 50 kilo­metrů za hodinu.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 199 Kč na měsíc.

Aktivace předplatného okamžitě a snadno ve 3 krocích • Přihlášení až na 5 zařízeních • Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin

Předplatit

Jan Markovič
Přeposlat
Diskuse

Ceny bytů dál výrazně rostou, v paneláku rychleji než v novostavbách. Za čtvrt roku metr čtvereční v Praze podražil o 5 tisíc

Mayová si po brexitu přeje dvouleté přechodné období, aby se obě strany přizpůsobily novým pravidlům

Soud zrušil zajišťovací příkazy na 340 milionů proti opavské firmě FAU. Celníci podle něj neměli důvod je vydat

Uber přišel o licenci v Londýně, služba podle starosty není bezpečná. Zákaz se dotkne 40 tisíc řidičů

Zaspali jsme s elektromobily. Technologickými lídry už nejsme my Němci, ale Američané a může být hůř, naznačuje šéf úspěšné IT firmy

reklama