reklama

Seat vstupuje do segmentu SUV. Týdeník Ekonom vyzkoušel novou Atecu

Čtěte více: automobil | Seat | SUV
  • Vyzkoušeli jsme první vůz módní kategorie SUV vyráběný značkou Seat.
  • Zajímavé na něm mimo jiné je, že se vyrábí v továrně v Kvasinách a jde o předobraz druhé generace Škody Yeti.
jarvis_580f5e17498e26a502216ccf.jpeg Seat Ateca 1.4 TSI ACT AWD Foto: Seat

Kategorie vozů SUV patří v Evropě i USA už roky mezi ty nejoblíbenější a zdá se, že její popularita stále nabývá na intenzitě. Přesto v ní dodnes některé automobilky neměly svého zástupce, což byl případ i španělského Seatu. Nyní ale do ní odvážně vstupuje s novým modelem Ateca. Ačkoliv jde o vůbec první SUV v historii značky, působí, jako by byl Seat už dávno ostříleným hráčem.

Důvod je jednoduchý − Ateca sdílí podvozkovou platformu a většinu techniky s koncernovými sourozenci. Příbuzná je s aktuální generací Volkswagenu Tiguan a budoucí Škodou Yeti. S ní má společné ještě rodiště, protože se vyrábí v Kvasinách. České rodiště ale přebíjí španělské geny, což se pozná na odvážném designu i možnostech barevného provedení. Podobně jako u modelu Leon je možné Atecu vybavit full LED světlomety, které nejen perfektně svítí při noční jízdě, ale dávají přídi vozu zajímavý vzhled. Styl kompaktního SUV pak dotváří ochrana do terénu nebo zajímavě "proříznutá" záď, lehce připomínající novou Škodu Kodiaq.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 199 Kč na měsíc.

Aktivace předplatného okamžitě a snadno ve 3 krocích • Přihlášení až na 5 zařízeních • Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin

Předplatit

Jan Markovič
Přeposlat

Když Babiš navrhoval zlevnění piva, ODS to označila za populismus. Teď s podobným návrhem přišla, ministr Pilný je proti

V Česku prodáváme stejně kvalitní zboží jako v Německu, říká šéf drogerií dm. Firma plánuje e-shop

Data nemusí být anonymní. Manažer Uberu zastrašoval novinářku informacemi o jejích jízdách

Nevěřili mi, že lidé budou platit za rady na hubnutí, říká vítěz soutěže Franchisa roku. Teď má skoro 150 poboček značky Naturhouse

Lidé s vyšším IQ více sdílí Mozarta či Kmotra, říká psychometrik sociálních sítí

reklama