reklama

Seat vstupuje do segmentu SUV. Týdeník Ekonom vyzkoušel novou Atecu

Čtěte více: automobil | Seat | SUV
  • Vyzkoušeli jsme první vůz módní kategorie SUV vyráběný značkou Seat.
  • Zajímavé na něm mimo jiné je, že se vyrábí v továrně v Kvasinách a jde o předobraz druhé generace Škody Yeti.
jarvis_580f5e17498e26a502216ccf.jpeg Seat Ateca 1.4 TSI ACT AWD Foto: Seat

Kategorie vozů SUV patří v Evropě i USA už roky mezi ty nejoblíbenější a zdá se, že její popularita stále nabývá na intenzitě. Přesto v ní dodnes některé automobilky neměly svého zástupce, což byl případ i španělského Seatu. Nyní ale do ní odvážně vstupuje s novým modelem Ateca. Ačkoliv jde o vůbec první SUV v historii značky, působí, jako by byl Seat už dávno ostříleným hráčem.

Důvod je jednoduchý − Ateca sdílí podvozkovou platformu a většinu techniky s koncernovými sourozenci. Příbuzná je s aktuální generací Volkswagenu Tiguan a budoucí Škodou Yeti. S ní má společné ještě rodiště, protože se vyrábí v Kvasinách. České rodiště ale přebíjí španělské geny, což se pozná na odvážném designu i možnostech barevného provedení. Podobně jako u modelu Leon je možné Atecu vybavit full LED světlomety, které nejen perfektně svítí při noční jízdě, ale dávají přídi vozu zajímavý vzhled. Styl kompaktního SUV pak dotváří ochrana do terénu nebo zajímavě "proříznutá" záď, lehce připomínající novou Škodu Kodiaq.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 199 Kč na měsíc.

Aktivace předplatného okamžitě a snadno ve 3 krocích • Přihlášení až na 5 zařízeních • Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin

Předplatit

Jan Markovič
Přeposlat
Diskuse

Ceny bytů dál výrazně rostou, v paneláku rychleji než v novostavbách. Za čtvrt roku metr čtvereční v Praze podražil o 5 tisíc

Mayová si po brexitu přeje dvouleté přechodné období, aby se obě strany přizpůsobily novým pravidlům

Soud zrušil zajišťovací příkazy na 340 milionů proti opavské firmě FAU. Celníci podle něj neměli důvod je vydat

Uber přišel o licenci v Londýně, služba podle starosty není bezpečná. Zákaz se dotkne 40 tisíc řidičů

Zaspali jsme s elektromobily. Technologickými lídry už nejsme my Němci, ale Američané a může být hůř, naznačuje šéf úspěšné IT firmy

reklama