reklama

Zimní pneumatiky: i levné pláště mohou fungovat

  • Český autoklub a německý ADAC testovaly gumy na zimní období.
  • Výsledky doporučují prémiové značky. Dařilo se ale i levnějším.
  • V českém testu zvítězila pneumatika Continental WinterContact TS860.
jarvis_58061fc3498e2b98c391a863.jpeg Většina řidičů preferuje přezouvání mezi letními a zimními pneumatikami. Celoroční gumy jsou spíš kompromisem pro ty, kteří ročně najedou jen minimum kilometrů. Foto: Shutterstock

Od začátku listopadu platí pro řidiče už tradiční povinnost nazout zimní pneumatiky v případě, že hrozí horší povětrnostní podmínky. Autoklub České republiky nebo německý ADAC proto zveřejnily své testy nových zimních plášťů. Češi se tentokrát zaměřili na větší rozměr 205/55 R16, který lze nasadit například na nejprodávanější vůz na tuzemském trhu Škoda Octavia. Němci zkoušeli více vzorků, z nichž je zřejmě nejrozšířenějším 185/55 R15, určený pro menší modely typu Škoda Fabia. HN přináší výsledky obou testů.

Český test se zaměřil na prémiové modely pneumatik, které sice vyjdou dráž, ale měly by být kvalitnější. "Rozdíl je v použité směsi, délce vývoje pneumatiky a jejím testování výrobcem. Také na ni lze uplatňovat nové technologie," říká Juraj Ižvolt ze společnosti Continental Barum, která v Česku a na Slovensku vyrábí řadu typů pneumatik z levnějších i dražších kategorií.

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé.

Děkujeme za vaši přízeň.

Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá.
Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.

Předplatit

Jan Markovič
Přeposlat
Diskuse

Akcie pražské burzy jsou na tom nejlépe od krize. Optimistické jsou i předpovědi na příští rok

Velký přehled mezd: Nejvíc přidáno letos dostali řidiči nebo prodavačky. Nejrychleji rostou výplaty na Plzeňsku

Umění je dobrá životní pojistka, říká Mária Gálová, ředitelka české pobočky aukčního domu Dorotheum

Už není kde brát lidi. Firmy v Česku proto experimentují s roboty, investice se vrátí za 195 dní

Dubajská Airshow skončila, aerolinky si objednaly letadla za více než 100 miliard dolarů

reklama