reklama

Vyzkoušeli jsme BMW M2, mrštnou hračku na okruh i na klikaté silnice

Čtěte více: tipy | automobil | BMW
  • Výkonný šestiválec pod kapotou a pohon zadních kol slibují hodně zábavy.
  • Zejména pokud jde o nejmenší mnichovské automobilky s písmenem M na kapotě.
  • Kompaktní mrštné auto rádo jezdí bokem a je dobře ovladatelné.
jarvis_57f3a953498e5354b2687196.jpeg Do driftu se s BMW M2 dostane řidič velmi snadno. O zadní nápravu totiž „pečuje“ samosvorný diferenciál. Foto:  BMW

Písmeno M na kapotě mnichovských automobilů odjakživa věští výkonnou a zábavnou verzi toho kterého modelu. Dočkalo se jí konečně i kompaktní kupé BMW řady 2, se kterým je nyní možné úspěšně vyrazit na okruh nebo na okresku a pořádně se bavit. Dobrou zprávou pro všechny fanoušky značky je, že se firma rozhodla držet tradice − auto má poháněná jen zadní kola a vpředu uložený přeplňovaný šestiválec. Přitom jeho soupeři už dávno vyměkli, jezdí totiž se čtyřválci a pohonem všech kol.

Hledači jízdy bokem proto nadšeně tleskají, stejně jako ti, kteří chtějí poslouchat přirozené dunění benzinového třílitru. Výkon 370 koní a točivý moment 465 newtonmetrů jsou také velmi slibné parametry, obzvlášť když je řeč o stroji, který svou délkou nedorůstá ani do 4,5 metru. Tabulky sice překvapují vysokou hmotností vozu, jež dosahuje 1,6 tuny, ale díky potentnímu motoru a správnému vyvážení v rozložení hmotnosti se za volantem řidič cítí jako ve velmi mrštném autě. O tom ostatně vypovídá i fakt, že dokáže pokořit stovku za pouhé 4,3 sekundy.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 199 Kč na měsíc.

Aktivace předplatného okamžitě a snadno ve 3 krocích • Přihlášení až na 5 zařízeních • Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin

Předplatit

Jan Markovič
Přeposlat
Diskuse

Akcie pražské burzy jsou na tom nejlépe od krize. Optimistické jsou i předpovědi na příští rok

Velký přehled mezd: Nejvíc přidáno letos dostali řidiči nebo prodavačky. Nejrychleji rostou výplaty na Plzeňsku

Umění je dobrá životní pojistka, říká Mária Gálová, ředitelka české pobočky aukčního domu Dorotheum

Už není kde brát lidi. Firmy v Česku proto experimentují s roboty, investice se vrátí za 195 dní

Dubajská Airshow skončila, aerolinky si objednaly letadla za více než 100 miliard dolarů

reklama