reklama

Vyzkoušeli jsme BMW M2, mrštnou hračku na okruh i na klikaté silnice

Čtěte více: tipy | automobil | BMW
  • Výkonný šestiválec pod kapotou a pohon zadních kol slibují hodně zábavy.
  • Zejména pokud jde o nejmenší mnichovské automobilky s písmenem M na kapotě.
  • Kompaktní mrštné auto rádo jezdí bokem a je dobře ovladatelné.
jarvis_57f3a953498e5354b2687196.jpeg Do driftu se s BMW M2 dostane řidič velmi snadno. O zadní nápravu totiž „pečuje“ samosvorný diferenciál. Foto:  BMW

Písmeno M na kapotě mnichovských automobilů odjakživa věští výkonnou a zábavnou verzi toho kterého modelu. Dočkalo se jí konečně i kompaktní kupé BMW řady 2, se kterým je nyní možné úspěšně vyrazit na okruh nebo na okresku a pořádně se bavit. Dobrou zprávou pro všechny fanoušky značky je, že se firma rozhodla držet tradice − auto má poháněná jen zadní kola a vpředu uložený přeplňovaný šestiválec. Přitom jeho soupeři už dávno vyměkli, jezdí totiž se čtyřválci a pohonem všech kol.

Hledači jízdy bokem proto nadšeně tleskají, stejně jako ti, kteří chtějí poslouchat přirozené dunění benzinového třílitru. Výkon 370 koní a točivý moment 465 newtonmetrů jsou také velmi slibné parametry, obzvlášť když je řeč o stroji, který svou délkou nedorůstá ani do 4,5 metru. Tabulky sice překvapují vysokou hmotností vozu, jež dosahuje 1,6 tuny, ale díky potentnímu motoru a správnému vyvážení v rozložení hmotnosti se za volantem řidič cítí jako ve velmi mrštném autě. O tom ostatně vypovídá i fakt, že dokáže pokořit stovku za pouhé 4,3 sekundy.

Exkluzivní obsah pouze pro předplatitele.

Kupte si předplatné webu již za 199 Kč na měsíc.

Aktivace předplatného okamžitě a snadno ve 3 krocích • Přihlášení až na 5 zařízeních • Úplný obsah Ekonomu a Hospodářských novin

Předplatit

Jan Markovič
Přeposlat

Rekordnímu počtu Čechů končí fixace hypoték, banky se o ně poperou. Úroky porostou pomaleji, než se čekalo

Říkejte mi Babiš. Šéf hnutí ANO po nuceném odchodu z vlády rozjel volební kampaň v regionech

V Česku se pátrá po bakterii, která na jihu Evropy ničí kilometry plantáží. Nakažené mohou být sazenice ze Španělska

Kolem zkrachovalé vagonky Legios krouží podnikatel Strnad. K jejímu získání vede ale dlouhá cesta

Sociální sítě Miloše Čermáka: Pět věcí, které bychom měli dělat, i když nám o nich tvrdili, že se dělat nemají

reklama