V pondělí v Anglii, v úterý v Americe a v pátek v Austrálii a Německu nyní vycházejí hudební alba. Mezinárodní federace hudebního průmyslu IFPI však zvažuje, že od července 2015 zavede ve všech regionech jednotný den vydání.

Napsal to americký časopis Billboard.com, podle kterého by nová alba na celém světě vycházela v pátek.

Doposud si vydavatelství v každé zemi směla vybrat, ve který den alba vydávat.

Důvodem, proč chtějí hudební vydavatelství dny vydání sjednotit, je pirátství.

V nynějším modelu se totiž stává, že v Austrálii se hudební alba začínají prodávat již v pátek, tedy čtyři dny předtím, než jsou k dostání ve Spojených státech.

Již v pátek však skladby unikají na sdílecí internetové servery – a Britové stejně jako Američané musí čekat do dalšího týdne, pokud si album chtějí pořídit legálně.

Manažeři z hudebního průmyslu také upozorňují na úspěch Beyoncé, která své eponymní album vloni v prosinci vydala bez předchozí reklamní kampaně.

Deska se díky tomu začala prodávat na všech kontinentech ve stejný den. Desky se jen za prvních pár dnů prodal 1 milion kopií, čímž zlomila rekord iTunes, a do letošního července se alba prodalo celkem 4,5 milionu kusů.

Billboard.com ale upozorňuje, že sjednotit data vydávání hudby na celém světě nebude snadné. Procesu se budou muset přizpůsobit všichni od skladů a dopravců až po samotné obchody s hudbou.

Návrh budou také hůře nést zaměstnanci PR poboček vydavatelství, kteří nyní mohli využít celý týden k tomu, aby hudebníky k propagaci desky přiváželi do různých zemí vždy v den, kdy tam alba vychází.

Návrh se nelíbí ani některým nezávislým vydavatelstvím, která prý víc desek prodají zkraje týdne.

Podle zástupců indie vydavatelství nyní oddaní fanoušci do obchodů chodí v den, kdy album vychází, ostatní až koncem týdne, kdy dostávají výplatu, dodává Billboard.